PROFILES IBSE სასწავლო მასალები – ქიმია

წმენდა ქიმიით – ,,ჰოლივუდის ღიმილი’’

მოდულის მიზანია ქიმიის დავაკავშირება ყოველდღიურ ცხოვრებასთან ყოველდღიური მოხმარების პროდუქტის – კბილის პასტის შესწავლის გზით. ასეთი მიდგომით ერთის მხრივ, გაიზრდება მოსწავლეთა მოტივაცია ქიმიის მიმართ და მეორეს მხრივ, კბილის პასტის კვლევის დროს მათ ექნებათ საშუალება შეისწავლონ სახვადასხვა ქიმიური ნივთიერების თვისებები.

აღსანიშნავია, რომ მოდულის განხორციელება დაკავშირებულია შემოქმედებითობასთან, რაც მოსწავლეების მხრიდან დიდ მოწონებას იმსახურებს. ეს მოდული საშუალებას იძლევა განიხილოთ კბილების მოვლის რეგულარობის მნიშვნელობა და მასთან დაკავშირებული საკითხები. მოდულის განხორციელებაში ჩართული მოსწავლები განივითარებენ კვლევის უნარებს.


ვის უყვარს შოკოლადი?
მოდულის მიზანია ქიმიის დავაკავშირება ყოველდღიურ ცხოვრებასთან ყოველდღიური მოხმარების პროდუქტის – შოკოლადის შესწავლის გზით. ასეთი მიდგომით ერთის მხრივ, გაიზრდება მოსწავლეთა მოტივაცია ქიმიის მიმართ და მეორეს მხრივ, შოკოლადის კვლევის დროს მათ ექნებათ საშუალება შეისწავლონ სახვადასხვა ქიმიური ნივთიერების თვისებები.
აღსანიშნავია, რომ მოდულის განხორციელება დაკავშირებულია შემოქმედებითობასთან, რაც მოსწავლეების მხრიდან დიდ მოწონებას იმსახურებს. ეს მოდული საშუალებას იძლევა განიხილოთ ცხიმების სასიცოცხლო მნიშვნელობა ჯანმრთელობისათვის. მოდულის განხორციელებაში ჩართული მოსწავლები განივითარებენ კვლევის უნარებს.


რაც ბრწყინავს, ყველაფერი ოქროა?

მოდულის მიზანია ქიმიის დავაკავშირება ყოველდღიურ ცხოვრებაში გამოყენებული ძვირფასი ლითონის – ოქროს მიღების თემასთან. მოდულის განხორცილებისას მოსწავლეები გაცნობიან ალქიმიკოსების მიერ ოქროს მიღების ერთ-ერთ ხერხს და შემდეგ მოიძიებენ გზებს და შეამოწმებენ მათ მიერ მიღებული ნაერთის რაობას. ამ გზით მოსწავლეები გაენობიან ნივთიერებათა ქიმიურ თვისებებს, დაეუფლებიან ლაბორატორიული აქტივობების განხორციელების უნარებს.

აღსანიშნავია, რომ მოდულის განხორციელება დაკავშირებულია შემოქმედებითობასთან, რაც მოსწავლეების მხრიდან დიდ მოწონებას იმსახურებს. ეს მოდული საშუალებას იძლევა მოსწავლეებმა იმუშაონ პრობლემის გადაჭრის ტიპის დავალებებზე.

 

The PROFILES project has received funding from the European Community’s Seventh Framework Programme under grant agreement no. 266589